Motul 7100 4T 10w40 su motociklu ant etiketės 😉

Motul 7100 4T 10w40 su motociklu ant etiketės 😉

Tam tatam tararam – Motul

STANDARDS API SN / SM / SL / SJ / SH / SG
SPECIFICATION JASO MA2 under N° M033MOT117

Pakuotės nenufotkinau, nes pamirÅ¡au darbe. Bet kam įdomu – užsukite į Motoday – alyvą pirkome pas juos.

Na, ką aÅ¡ galiu pasakyti – alyva ne fake ir Å¡iuo faktu galėčiau baigti apraÅ¡ymą. Bet žinau, kad Jums nepatiks. 😀 
Kartą vienas užkietėjęs rider’is, ateistas, netikintis Motul Dievais, paklausė protingų dėdžių nusimanančių apie alyvas – “Vyrai, o JÅ«s pažiÅ«rėję į alyvos analizę, galite pasakyti užtikrintai, tai alyva iÅ¡ bakelio ant kurio buvo nupieÅ¡tas mocas ar nebuvo?” Reikia pripažinti, kad to padaryti praktiÅ¡kai neįmanoma. Neįmanoma todėl, kad “motociklinė” alyva gaminama iÅ¡ tų pačių ingredientų kaip ir “maÅ¡ininės” ar “fÅ«rinės”. Ir atskirti tarkim Motul 10w40 nuo kokio nors Shell Rotela 10w40, ar kitokios heavy duty alyvos yra sunku. Nors Å¡itoje vietoje noriu paminėti dvi alyvas – Repsol Moto 4T Sintetico 10w40 ir Akkora 10W-40 Rider 4T – jų receptÅ«ra ant tiek neįprasta, kad skiriasi bet kokių alyvų fone. Kažką panaÅ¡aus turi Neste, bet tik panaÅ¡aus. Taigi – nėra “motociklinėse” alyvose nieko neįprasto ar kažkokio specialaus ingrediento. Daugiau į tą temą nenoriu veltis. Tęsiant apie Motulį – tai kokybiÅ¡ka Å¡iuolaikiÅ¡kos receptÅ«ros alyva, kuri tiks ir į seną Zündapp’eri ir į naujausią street’ą su kuro įpurÅ¡kimo sistema ir katalizatoriais. Alyva dažyta raudona spalva. Priežasčių tam yra ivairių, bet dažymo mada po biÅ¡ki praeina. IR spektras rodo, kad yra maža dalis esterų. Gal tik dėl pavadinimo – bet yra. Nėra Å¡ioje alyvoje kažko per daug, kad ją galima bÅ«tų vadinti “sportine” kaip ir nėra Å¡ita alyva “skurdi”. Bet iÅ¡duosiu paslaptį – visgi siaurame žmonių rate nėra 100 procentų vieningos nuomonės. Ir klausimo esmė yra ne kažkokių priedų buvimas/nebuvimas, ar jų kiekis. Klausimas slypi motociklų varikliuose. Kaip jau esu vieną kartą rašęs, kad motociklas bet kurią w40 ar w50 alyva greit “nuleis” iki w30. Yra teorija, kad “motociklinės” alyvos gaminamos gaminamos siekiant sumažinti Å¡itą efektą. 10w40 klampumo alyvą galima pagaminti iÅ¡ tokių bazinių alyvų, kad į jas praktiÅ¡kai nereiks dėti polimerinio tirÅ¡tiklio. Tokios alyvos labai stabilios. Dar yra teorija, kad naudojami geresnes kokybės polimeriniai tirÅ¡tikliai. Žodžiu – klausimas ne “vitaminų” kiekyje, o klampumo iÅ¡laikyme.

Daug kas mano, kad alyva suplaka aukÅ¡ti sÅ«kiai. IÅ¡ dalies tiesa, bet aukÅ¡ti sÅ«kiai labiau įtakoja alyvos pÅ«tojimasi, todėl į alyvas dedami priedai – Siliconas arba Silicis, kurių bÅ«na iki 30 PPM. Motocikle tik alkÅ«ninis sukasi greitai. Velenėliai sukasi dvigubai lėčiau, kaip ir kiekviename keturių taktų degimo variklyje. O skaudžiausia vieta stÅ«mokliai – juda ne taip greitai, kaip Jums atrodo. IÅ¡duosiu paslaptį – litrinio “gyxerio” stÅ«mokliai prie 12000 apsisÅ«kimų per minutę juda lėčiau nei Audi R8 prie 8700 RPM. Kas pasakys kodėl – tam sezonas ateis anksčiau. Taigi, nuo mechaninių poveikių kažkaip saugotis galima, bet nuo benzino alyvoje – ne. Kaip gimsta mitai? Variklyje, kurių dauguma karbiuratoriniai, kurių kuro sąnaudos lengvai perkopia 10 litrų, galimybių patekti kurui į alyva daugiau negu gana. Pavirtęs mocas, pastrigusi plÅ«dė ar adata karbiuratoriue, nestabiliai dirbanti žvakė – ir alyva bus praskiesta benzinu. Alyvos klampumas krenta ir jei sankaba ne pirmos jaunystės – ji pradės buksuoti. Jei nesudeginsite sankabos patys, tai greičiausiai ją Jums pakeis meistras. Užpilate kitą alyvą ir mocas vėl važiuoja. Kas kaltas? Alyva. Bet niekas nesigilina kodėl. Taip ir gimsta mitai. O labai dažnai užtenka tiesiog Å¡viežios alyvos. O darant naudotos alyvos tyrimus – klampumo kritimas dėl alyvos atskiedimo kuru – labai dažnas. 
Ir pabaigai paprastas patarimas – jei vakare puikus oras, norisi pralėkti ratuką, o alyvos matuoklė rodo vos pusė normos – tai nesukite konkolų, o sukite rankena. Imate kokia nors 10w40 ar klampesnę alyva, nesvarbu kas nupieÅ¡ta ant etikėtės – fÅ«ra ar pyrda, pilate i variklį ir važiuojate su vėjeliu…. 

Dalintis