Baltic Lubricants 10w60 PRO Series

Baltic Lubricants 10w60 PRO Series

Na, sveiki ištvirkėliai. Taip taip, jei šiais Youtube, Instagram ir FB laikais Jūs skaitote archajišką tekstą pribertą neaiškių terminų ir skaičių – Jūs esate informacijos ištvirkėlis. O jei galite į tekstą koncentruotis ilgiau nei perskaityti Delfi’o antraštę apie artimiausius orus – tai esate dinozauras ir informacijos fetišistas. Ir šiam vakarui turiu Jums naują negirdėtą alyvą – Baltic Lubricants 10w60 PRO Series. Alyva nuleistą iš kovinės chuligankės kurią pilotuoja Arūnas Paulavičius. Taigi, bolidas: BMW E30. Variklis V8 M60b40, keturi nulis su programuojamu VEMS’u ant stendo atsuko 280AG ir 360NM. Su alyva atšertą 12 etapų Semi-pro ir keli Pro drift’o lygoje. Ar čia daug ar mažai, klauskite drift’o pilotų, nes mums įprasti kiti intervalai 🙂

Taip taip taip, 10w60, kam taip riebiai ir t.t. Bet ką apie tai kalba pats Arūnčikas: “Taip toks klampumas nerekomenduojamas, bet šiek tiek paaiškinsiu kodėl naudoju tokią alyvą. Į kasdieninę auto pilčiau tai kas rekomenduojama 😉Variklis yra visiškai standartinis M60B40 į vidurius niekur nelysta, tiesiog buvo išimtas iš tvarkingai važiuojančios auto, kompresija buvo visur po 11 tad nemačiau tikslo perrinkinėti. Su 10w60 tepalu važiuoju jau trečią sezoną ir vis dar į variklį lysti nereikėjo, kompresija taipogi likusi po 11, o važiuota tikrai daug 🙂 Pastebėjimai: du metus važiavau su Bardahl 10w60, o šiemet važiavau su Baltic Lubricants 10w60. Tarp jų jokio skirtumo nepajaučiau su abiem viskas ok, tepalų nedegina, kompensatorių nesigirdi, yra tekę išgirsti tik kai atsakė ventiliatorius ir po važiavimo aušinimo temp. Buvo 120°. Bet pernai metais buvau nuplėšęs karterį ir teko susipilti kas buvo po ranka (tai buvo kito gamintojo 10w60) kompensatoriai pradėdavo kalt po beveik kiekvieno važiavimo, susipylus vėl kita alyva viskas OK. Galbūt sutapimas o gal ir ne…”

O dabar apie tai, ką matome iš skaičių ir grafikų. Matome, kad variklyje nėra jokio dėvėjimosi. Geležis, švinas, aliuminis, varis – nieko. Kiekiai niekiniai arba nuliniai. Nežinau, ar tie varikliai kantrūs, bet šiuo atveju viskas idealu, jokių požymių, kad kažkas per daug davėsi ar trinasi. Netgi kažkaip per gerai, turint omeny, kad variklis pastoviai sukasi ties atsečke. Kaip ir tikėtasi, alyvoje yra benzino. Bet tai normalu, būtų nenormalu, jei jo ten nebūtų. Dėl to alyvos klampumas krito nuo SAE60 iki SAE50. Bet išlaikė vis dar aukštą klampos indeksą. Yra dar šiek tiek vandens, jis naudojamas variklio aušinimui. Bet aš nemanau, kad yra variklio nesandarumas, labiau tikėtina, kad tai kondensatas. TBN išlikęs labai aukštas, bet sporte jis nėra aktualus. Čia ne komercinis transportas, kuriam reikia 30 000 km nuvažiuot.

O kas apie alyvą? Alyvoje panaudotas standartinis tokioms alyvos Full Saps priedų paketas. Alyva atitinka ACEA A3/B4. Šiaip visos tokios klasės alyvos atitinka A3/B4 todėl, dėl didelio peleningumo tokių alyvų negalima naudoti automobiliuose su katalizatoriais, DPF filtrais ir panašiomis sistemomis. Arūnčikas minėjo, kad prieš pilant Baltic Lubricants 10w60 , variklyje buvo kažkokio Bardahl priedo. Bet mes neradome jokių įdomių to priedo likučių. Taigi, alyvoje nieko neypatingas priedų paketas. Kodėl? Todėl, kad alyva gamintą ne tam, kad turėtų daug priedų, o tam kad išliktų stabili prie aukštos temperatūros ir didelės apkrovos. Ko tam reikia? Teisingai – reikia kokybiškos bazės. Ši alyva pagaminta iš hydrokrakingo ir 30 procentų Chevron’o PAO sintetinės bazinės alyvos. Kadangi tai 10w60, vadinasi reikia daug polimerinio tirštiklio kuris prie aukštos temperatūros degraduoja. Bet… šitoje alyvoje panaudotas kokybiškas polimerinis tirštiklis su žemu SSI. Kas tas SSI? Štai ką rašo jo gamintojas Infineum:

• Shear Stability Index (SSI) measures loss of polymer added kinematic
viscosity after 30 cycles in Kurt Orbahn (beveik Kurt Cobain 🙂 )
• The higher the SSI the more viscosity loss upon oil shearing
• SSI is usually measured in a reference oil that represents polymer
behavior in SAE 15W-40 grade
• SSI depends on polymer chemistry, molecular geometry and molecular
weight

Taigi, alyvoje nėra jokių stebuklų nano, super duper atominių priedų. Tai tiesiog stabili, tvirta alyva su standartinių Full Saps priedų paketu, bet su kokybiška baze, kuri leidžia alyvai atremti visokius sunkumus, drifte, ralyje ir kitokiuose subtiliuose alyvos prievartavimo būduose. Tai va taip šitaip va ir va kaip apie alyvos fetišus ir lenktynių BDSM. Čia aprašyti sausi skaičiai, bet… jei turite kitokių fetišų, norite asmeniškai ištraukti matuoklę, patrinti atidrbtą 10w60 tarp pirštų, pauostyti, paragauti… Kreipkitės į Arūnčiką. Jį visada rasite kokioje nors drift’o trasoje Lietuvoje ar draugiškoje kaimyninėje valstybėje…

Dalintis