Entech Oil. Ar pirkti alyvą Maximoje?..

Entech Oil. Ar pirkti alyvą Maximoje?..

… amžinas klausimas į kurį visi turi savo atsakymą ir savo nuomonę. O mes tuo tarpu, imam dar vieną alyvą iš Maximos lentynos, tiriam ją, pilam į variklį, važiuojam ir dar kartą tiriam. Šį kartą tai Entech Oil 5W30 ACEA C3 alyva. Pagaminta Olandijoje, deklaruojama kaip API SN, VW 504.00/507.00, MB 229.31/229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30. Kišam po mikroskopu ir žiūrim ką turim.

Iš karto tikrinu, ar klampumas prie 100 laipsnių atitinka deklaruojamą techniniame duomenų lape. Viskas gerai, klampumas 11,6 centistokso. Kodėl tai svarbu? Alyva deklaruota kaip C3, todėl HTHS turi būti daugiau negu 3,5. Tokių alyvų klampumas prie 100 laipsnių būna ne mažiau kaip 11 centistoksų. Tokios alyvos gaminamos ne kuro ekonomijai, o ilgam tarnavimui. Jei alyva 5w30 alyva su klampumu 9,5-10,5 centistokso deklaruojama kaip C3 – tai jau įtartina. Mūsų atveju viskas OK, tad keliaujame toliau. Laaabai nustebino sieros kiekis. Sieros čia mažiau nei mūsų tirtuose Motul, Xado, Castrol, Mannol ir net Shell. Tokį mažą sieros kiekį parodė tik Mobil ESP 5w30. Puikus rezultatas bylojantis apie tai, kad alyvos gamyboje naudojama kokybiška bazinė alyva. Greičiausiai VHVI hydrokrekingas. Receptūra – ne pati naujausia, bet toli gražu ir ne pati prasčiausia. Prie įprastu ZDDP ir kalcio turime papildomų “vitaminų” – molibdenas, kaip antiwear additives, bei boro junginiai, kaip detergentas/desperdantas – nepaliekantis pelenų ant CAT ir DPF filtrų. Stingimo temperatūra – neįspūdinga, bet viskas normoje. Pliūpsnio temperatūra pakankamai aukšta dėl klampumo, todėl alyva turi būti termiškai stabili. TBN ir sulfatininis peleningumas atitinka deklaruojamus standartus. Valio, nėra prie ko prikibti. Pilam alyvą į V.A.G. 2,0 litrų 103 kw variklį ir važiuojame 15 000 kilometrų. Išpilame ir vėl kišame po mikroskopu. Houstonwe have a problem – pasirodo alyva smarkiai atskiesta kuru. Nors neturėjom jokių įtarimų dėl purkštukų ar ko nors kito, variklis dirba be priekaištų. Taigi, turime stipriai atskiestą alyvą su klampumu vos 9,18 centistokso prie 100 laipsnių. Tai jau nebe 5w30, tai 5w20. Kaip atidirbo taip stipriai atskiesta alyva? Žiūrim metalus – tik 19 PPM geležies ir.. ir daugiau nieko. Super!!! Idealu, jokio variklio susidėvėjimo. Žiūrim TBN – nuo 7,5 krito iki 5,0 – per 15 000 kilometrų – viskas normos ribose. Blemba, alyva už nioliką eurų, stipriai atskiesta kuru be priekaištų atidirbo 15 000 kilometrų. Tai ar galima alyvą pirkti Maximoje? Jei tai Entech, tada galima.

Dalintis