Kaip vyrai rūpinasi savo sveikata? Visi žino, kad vyrai ligas skirsto į dvi kategorijas: “savaime praeis” ir “tuoj mirsiu”. Pavyzdžiui – beprotiškas dantų skausmas, bemiegės naktys, sutinęs veidas priskiriamas prie kategorijos “praeis savaime”. O 37,1 laipsnio temperatūra priskiriama kategorijai “tuoj mirsiu”. Taip, galbūt ne visi vyrai žino, kad pas gydytojus reikėtų lankytis periodiškai, bet visi vyrai žino, kad savo “mažulę” reikia periodiškai parodyti serviso meistrui. Viena iš tokių “mažulių” yra VW Tiguan 2,0 TDI, kuri pirkta visiškai nauja Lietuvoje ir kas 15 000 kilometrų jai daromas kraujo tyrimas. Pirmą tyrimą galite rasti čia. Tada buvo užpiltas “first fill” gamyklinis kraujas. Po to, Lietuvoje jai iš bačkutės pripylė VW OEM 5w30 Longlife III alyvos su O.E.M. kodu G 052 195 M6. Nuvažiavome 15 000 km, kišam alyvą po mikroskopu ir žiūrime ką turime.
Pradėkime nuo alyvos kokybės. Tai jau ne tokia pat alyva kaip pirmą kartą. Pirma alyva buvo pačios naujausios Infineum 6080A receptūros, o šita – praeito amžiaus technologijos. Nieko blogo, bet į naują automobilį norisi naujausio produkto, ypač kai jis nėra deficitinis. Tiesiog liūdna, kad Maximoje ar Senukuose laisvai gali nusipirkti naujos kartos alyvą, o dyleris tau pila senienas. Na, bet yra kaip yra… Ką rodo mūsų tyrimas? Metalų kiekis – matomas tendencingas mažėjimas. Viskas kaip priklauso naujam varikliui, detalės prisitrina, metalų alyvoje mažėja. Dar po kelių alyvos keitimų jų sumažės iki minimumo. TBN 5,5, dar visai normalus, alyva dar nemirė chemiškai. Viskas būtų kaip ir OK, bet vėl krito klampumas!!! Praeitą kartą jis krito iki 10,45, šį kartą iki 10,12 centistokso. Negerai. Paaiškinsiu kodėl. Šitas variklis reikalauja ACEA C3,VW 504.00/507.00 specifikacijos alyvos. Vienas iš tokios alyvos reikalavimų, kad HTHS rodiklis būtų ne mažiau negu 3,5. Priminius, kad HTHS faktorius nusako alyvos plėvelės stiprumą prie 150 laipsnių celsijaus esant dideliam poslinkio greičiui tarp dviejų paviršių. 5w30 alyvos klampumas pagal SAE yra nuo 9,8 iki 12,5 centistoksų. Tam, kad užtikrinti HTHS daugiau nei 3,5 5w30 alyvos klampumas turi būti ne mažiau kaip 11,5 centistokso. Nesiveliant į diskusiją, kiek tai gali įtakoti variklio darbą ir ilgaamžiškumą, mes turime faktą, kad alyva neatitinka užduotų standartų. Kokia klampumo kritimo priežastis? Greičiausiai kuras patekęs į alyvą. Ar tai tiesa – neaiškų, bet jei padaryti tyrimą Vokietijos laboratorijoje, jie nustatytų kuro ir biokuro kiekį alyvoje. Bet aš norėčiau sukoncentruoti dėmesį kitoje vietoje – yra naujas garantinis automobilis ir nauja OEM alyva kuri nelaiko klampumo. Aš žinau, kad ši straipsnį skaito ne vienas ir ne du naujų automobilių pardavėjai, tame tarpe ir šito VW Tiguan pardavėjai, bei aptarnaujantis personalas. Noriu Jums užduoti klausimą, jei šito VW ar bet kokio kito automobilio savininkas, paimtų akredituotos laboratorijos tyrimą, (valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba irgi turi laboratoriją), ateitų su juo pas pardavėją ir pasakytų: “žiūrėk, Jonai, va tavo naujas automobilis ir nauja alyva, bet kažkas čia neveikia, arba alyva arba automobilis”. Kaip elgsis pardavėjas? Kokie įmanomi scenarijai? Bandys ieškoti priežasties, gedimo? Nekreips jokio dėmesio? Pakeis alyvą nemokamai? Ką manote?