Šiandien apžvelgsime ganėtinai įdomų tyrimą. Tai Volkswagen konvejerinio užpylimo (first fill oil) alyva. Tai tokia alyva užpilama dar tada, kai variklis dar būna ant konvejerio, o ne automobilyje. Ne paslaptis, kad naujas variklis turi “prisitrinti”, todėl “first fill” alyvos dažnai savo sudėtimi būna kitokios, nei vėliau eksplotacijos metu naudojamos alyvos. Esminis skirtumas – pirmo užpylimo alyvos sudėtyje turi daug trinties modifikatorių. Dažniausiai naudojami molibdeno junginiai. Bet šį kartą alyva kitokia. Nežinau kas ją gamino, bet tai pačios naujausios Infineum 6080A alyva su atitinkanti API SN; ACEA C3; MB 229.51; VW 504.00/507.00/505.01; BMW Longlife 04; Chrysler MS-11106; Porsche C30 . Alyva gerokai skiriasi nuo savo vyresnių brolių. Šita alyva gaminama iš kokybiško VHVI hydrokrakingo naudojant patį naujausią Infineum 6080A priedų paketą. Alyva turi geresnes plaunančias savybes, stabilesnė ir tvirtesnė nei senos kartos ACEA C3 alyvos. Įprastinė ACEA C3 alyvos stingimo temperatūra -38-42 laipsniai. Alyvų pagamintų pagal Infineum 6080A receptūrą stingimo temperatūra dažnai gerokai viršija -42 laipsnius. Alyvos mažas klampumas prie 40 laipsnių. Ji yra ekonomiška esant šaltam varikliui, bei nepasunkina jo užvedimo. Nors su dabartinėmis Lietvos žiemomis tai visiškai neaktualu. Su tokia receptūra teko sutikti Texaco Havoline ProDS V 5W-30, Shell Helix Ultra 5w30, Avol Streichert PUR 5w30, Red Line Profesiosnal Series TD 5w30, Lukoil Genesis VN, Eurol 0w30. Bet yra tikrai daugiau gamintojų, kurie naudoja Infineum 6080A receptūrą.
Ištirta alyva paimta iš visiškai naujo VW Tiguan 2,0 TDI variklio po 15 000 km. eksplotacijos. Automobilis pirktas ir naudotas Lietuvoje. Kadangi tai pirmo užpylimo alyva, tai buvo laukiamas didelis metalų kiekis po variklio detalių prisitrynimo. Mano nuostabai, metalų kiekis yra labai mažas, beveik telpa į normaliai eksplotuojamo variklio normas. Iš metalų reikia paminėti borą. Tai išskirtinis šitos alyvos receptūros komponentas. Boro junginiai čia naudojami kaip besuodžiai despersantai. Kurie neleidžia įvairiems degimo produktams kauptis variklyje. Kaip jaučiasi alyva po 15 000 kilometrų eksplotacijos? Alyva labai nedaug degradavo chemiškai, bet degradavo mechaniškai. Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad alyva dar galėtų atlikti savo darbą, bet nukrito jos klampumas. Šviežios alyvos klampumas prie 100 laipsnių turi būti ties 11,5 centistokso arba šiek tiek daugiau. Čia jis nukritęs iki 10,5. Peršasi viena mintis – alyva atskiesta kuru. Sunku patikėti, kad degradavo polimerinis tirštiklis po 15 000 km. Be to, atskiedimo kuru teoriją pagrindžia dar vienas įkaltis – sumažėjusi pliūpsnio temperatūra.
Išvada – už alyvą keliu abu nykščius į viršų. Tautos vežimo variklio dėvėjimasis nekelia jokių klausimų. Viskas savo vietose ir normose. Vienintelis klausimas – kodėl nukrito klampumas? Gal tai tik koks nors naujo automobilio kaprizas. O gal ir ne. Bet manau, kad po dar 15 000 kilometrų mes padarysime dar vieną tyrimą ir viskas bus daug aiškiau.
Volkswagen pirmo užpylimo alyva
Dalintis