Valvoline VR1 Racing 5W-50

Valvoline VR1 Racing 5W-50

Dakaro ralis šiemet pakrikštytas kaip antra pagal populiarumą sporto šaka Lietuvoje. Nors turint omeny Žalgirio pasiekimus Eurolygoje, tai lenktynių populiarumas galimai pakils į pačią viršūnę. Kaip ir kiekvienose autosporto lenktynėse, taip ir Dakare apstu reklamos, bei alyvos gamintojų logotipų. Ir kaip dažniausiai būna, alyvos reklama ant automobilio neturi nieko bendro su alyva esančia to automobilio variklyje. Vienos komandos stengiasi neafišuoti, kokias alyvas naudoja ypač jei nesumokėta už reklamą, kitos viešai demonstruoja ką pila į variklį. Sėkmingai startavęs Vaidotas neslepia, kad į trilitrę BMW TwinPower Turbo jėgainę pila Valvoline VR1 Racing 5w50 alyvą.

Specifikacijos:

  • API SL
  • ACEA A3/B4
  • Ford M2C-153E
  • GM 6094M
  • Königsegg

Königsegg… Na, įdomu įdomu… Taigi, alyva pagaminta Ashland gamykloje Olandijoje. Iš tos pačios bačkos piluojamos ir Neste alyvos, todėl drąsiai galima teigti, kad Neste alyvų gamoje turėtų būti identiška alyva. Valvoline VR1 5w50 bazinė alyva – hydrokrekingas. Nėra nei PAO, nei esterų, kurių mes tikimės “sportinėje” alyvoje. Alyvos klampumas prie 100 laipsnių 18 centistoksų. Galima sakyti, kad tai silpna SAE50. Jei variklis pils kurą, o variklis su atsuktais kraneliais tikrai pils, tai klampumas lengvai nukris iki SAE40. Stingimo temperatūra – minus 39 – neįdomu… bet patvirtina, kad alyva ne sintetinė. Šarminis skaičius TBN 11,4 – geras rodiklis, bet visiškai neaktualus. Mes lenktynėse, mums reikia maximum apsaugos, o ne ilgaamžiškumo. Pliūpsnio temperatūrą – 220 laipsnių atvirame tiglyje – silpnokai, kaip 5w50 klampumui. Panagrinėkime alyvos sudėtį. Gal ten kokių vitaminų yra? ZDDP – cinko ir fosforo junginių alyvoje yra vos 1000PPM. Klaipėdos SCT Lubricants blenderio operatorius prisnūdęs ant klaviatūros į Mannol’į kartais pribiriną daugiau ZDDP nei mes turime Valvoline “sportinėje” alyvoje. Paklausite – gal yra molibdeno junginių? Ne, nėra. Tai gal boro junginių? Ne, nėra. Tai ko nors gal yra? Ne, nėra. 1000 PPM ZDDP ir 3000 PPM kalcio sulfonatų detergentų/despersantų vaidmenyje. Receptūra labai sena, ir nekinta jau daug metų. Tai kas toje alyvoje yra sportiško??? Aš pasakyčiau, kad šita alyva turi du sportinius atributus. Tai užrašai “Racing” ir “Königsegg” ant etiketės … Viskas… Daugiau nieko sportiško čia nematau. Ir tai dar kartą patvirtina taisyklę – nori tikros sintetinės sportinės alyvos su anabolikais – dairaisi už Atlanto. Red Line, Penrite, Purple oil, Amsoil ir panašūs gamintojai. Europoje kažką sportiško išspaudžia Motul, Miller Oil, kažką galima rasti Motorex, Castrol pasiūloje, bet labai sunkiai. Bet… kiekvienas benzingalvis žino, kad bemso trys nulis, tai kokybė ir patikimumas. Jam nelabai yra skirtumo ar Valvoline ar Mannol ar Lukoil. Svarbu laiku ištraukti matuoklę ir patikrinti, kad jo ten būtų. Na, o mes linkime Vaidotui visokeriopos sėkmės likusiame Dakare bei aukštos pozicijos bendroje įskaitoje.

Dalintis