Vokiška alyva iš … Rusijos

Vokiška alyva iš … Rusijos

“Made in Germany”, tie žodžiai beveik magiški. Visame pasaulyje ir net pačioje Vokietijoje jie reiškią kokybę. Rytų bloko šalyse ta žodžių kombinacija turi ypatingą galią, todėl dažnai ji naudojama ne visai korektiškai. Į mūsų akiratį pakliuvo alyva ALB Oil Germany. Alyvos kaina tokia, kad niekaip nesiriša su vokiška kokybe. Apskritai su kokybe nesiriša… Pasidomėjome plačiau apie šį produktą. Nepasakyčiau, kad rezultatai labai nustebino, bet situacija pakankamai įdomi. Brand’as “ALB Oil Germany” priklauso lietuviškai įmonei UAB “Alburnus ir Partneriai”. Žodis “Germany” šiuo atveju neturi nieko bendro su Vokietija, tiesiog toks yra brand name. Kaip pavadinsi, taip nepagadinsi, daug kas naudoja panašius komercinius triukus. Bet mus labiau domina produktas, o ne jo pavadinimas. Kadangi UAB “Alburnus ir Partneriai”, tikrai negamina jokios alyvos, vadinasi jie ją kažkur užsako arba perka. O perka jie ją iš rusiškos kompanijos Delfin Group. Alyva į Lietuvą atkeliauja per Delfin Group Latvijos filialą, kuris įsikūręs Rygos laivų uoste. Delfin Group priklauso tokie brandai kaip OILRIGHT, LUXE, Ярнефть, 3ton, Kansler Products ir dar daug kitų. ALB Oil Germany yra banalus LUXE alyvos klonas. Identiška pakuotė, identiški lipdukai. Dizaineris visai be fantazijos. Visi tie brand’ai yra apatinių lentynų klientai Rusijoje. Niekas jų ten nevertina. Tai pigus ir nekokybiškas segmentas. Turgaus prekė. Man net pavyko pakalbėti su žmogumi, kuris dirbo vienoje iš gamyklų pamaskvėje. Situacija apgailėtina, produktą stengiasi padaryti kuo pigesniu. O pigiau galima padaryti tik naudojant nekokybiškas medžiagas arba net imantis kraštutinių priemonių ir į variklines alyvas dedant tai, ko ten iš principo negali būti. Bet kalbos lieka kalbomis, o mes esam tie, kuriems tik kalbų toli gražu neužtenka. Todėl paėmę vieną iš “ALB Oil Germany” gaminių ”pakišome jį po mikroskopu“.

Laboratorijoje ištyrėme ALB Oil Germany 5w30 Long Life alyvą. Deklaruota ji kaip: “ALB Oil Kurą taupanti, prailginto veikimo, sintetinė variklių alyva, skirta benzininiams ir turbininiams dyzeliniams varikliams. Užtikrina puikią variklio apsaugą šaltojo paleidimo metu. Efektyviai saugo nuo dilimo ir garantuoja visišką variklio švarą. Atitinka specifikacijas: API SN/CF, ACEA C3. VW 504.00/507.00, BMW LL-04, MB229.51, PORSCHE C30″ Standartinė “dainelė” – sintetinė, kurą taupanti ir t.t. Žinoma alyva ne sintetinė, tai hydrokrekingas. O 2900 PPM sieros sako, kad alyvoje greičiausia naudota pirmos grupės mineralinė alyva. Iš principo labai panašu, kad naudotas standartinis ACEA C3 priedų paketas. Nors molibdeno per mažai, o magnio išvis myzeris kažkoks. Bet bėda čia yra ne prieduose… Bėda klampume. Jis per mažas. Taip taip, žinau, alyva pilnai telpa į SAE30 ribas 9,5 – 12 cts prie 100 laipsnių. Bet ACEA C3 turi atskirus reikalavimus. Pamenate HTHS parametrą? Jis nusako alyvos plėvelės stiprumą esant aukštai temperatūrai ir dideliam poslinkio greičiui tarp dviejų paviršių. Tai vat, pagal ACEA C3 reikalavimus HTHS turi būti ne mažiau kaip 3,5. O alyva, kurios klampumas 56 prie 40 laipsnių ir tik 10 prie 100 laipsnių, tikrai nelaikys HTHS virš 3,5. Tokios alyvos HTHS bus 2,9 – 3,2. Alyva netelpa į API SN/CF, ACEA C3. VW 504.00/507.00, BMW LL-04, MB229.51, PORSCHE C30. Vadinkite tai kaip norite – apgavyste, bloga kokybe, apsileidimu ir t.t. Be tai ne ta alyva, kurią Jums siūlo. Nerizikuokite pilti tokios alyvos į automobilius, kurie reikalauja ACEA C3 kokybės. Šita alyva ištemps maksimum C2. Stipriai pagalvokite, prieš pirkdami šitą alyvą, netgi jei Jūsų automobilis nereikalauja ACEA C3. Tokios alyvos tinka nebent … ai, geriau tokių išvis nepirkti.

Dalintis