Nenumaldomai artėjant šaltajam sezonui vis dažniau matau Neste alyvų reklamas. Alyva pozicionuojama kaip skandinaviška, skirta dirbti atšiauriomis sąlygomis. Alyva, kuri neva palengvins variklio užvedimą per šalčius ir sumažins kuro sąnaudas. Turint omeny, kad Neste Lietuva visai neseniai gavo 8688 eur. baudą už reklamos įstatymo pažeidimą, tas faktas verčia abejoti Neste reklamomis. Vienoje iš diskusijų FB erdvėje, kur Neste reklamavo savo alyvą aš užklausiau konkrečių duomenų apie alyva. Oficialus atstovas man patarė apsilankyti jų tinklapyje ir susirasti atsakymus pačiam. Aš taip ir padariau… susiradau visą informaciją.
Pradėkim nuo to, kiek šita alyva yra skandinaviška? 2007 metais Neste išleidžia press release’ą, kad pasirašo sutarti su Ashland Nederland B.V. ir Neste alyvų gamyba perkeliama iš Suomijos į Olandiją. Pastaroji šalis ne kiek ne skandinaviška. O dar įdomiau tai, kad Ashland turi savo brandą – Valvoline. Ir jei lyginti abiejų brandų alyvas, tai jos praktiškai identiškos. Šiuo atveju galioja posakis: “iš vienos bačkos”.
Tai kiek Neste alyva alyva palengvins variklio užvedimą ir jo darbą žiema? Tam, kad alyva palengvintų užvedimą, ji turi būti neklampi. Paimkim populiariausią Lietuvoje klampumą 5w30. Neste siūlo gyvą velnią įvairių trycadkių. Paimkime Neste Pro+ W LL-III 5W-30 su Specifikacijom ACEA C3 BMW Longlife-04 MB-Approval 229.51 VW 504.00, VW 507.00 . Tai turėtų būti populiariausia alyva pagal specifikacijas. Alyvos stingimo temperatūra -42 laipsniai. Neblogas rodiklis, bet neįspūdingas. Alyvos klampumas prie 100 laipsnių 11,8 centistokso. Tai klampi alyva. SAE30 riba yra 12,5 centistokso. Dar šiek tiek ir alyva būtų SAE40. Su tokiu klampumu mes negalime kalbėti apie kuro ekonomijas ar palengvintą užvedimą. Dar yra toks alyvos rodiklis kaip CCS – Cold Cranking Simulation. Tai tas rodiklis, kuris tiksliai apibūdina kaip alyva elgiasi užvedant šaltą variklį. Matavimas atliekamas pagal ASTM D5293 metodą. 5w30 alyvoms CCS atliekamas prie 30 laipsnių šalčio ir maksimalus rodiklis negali viršyti 6600. Jei bus daugiau nei 6600 alyva negaus SAE standarto. Neste Pro+ W LL-III 5W-30 CCS rodiklis yra 6100. Kaip suprantate tai nei ne pats geriausias rodiklis ir jokio “Excellent cold start properties “, kaip sako Neste iš tokios alyvos tikėtis negalima. Puikus CCS rodiklis 5w30 alyvoms yra 3500-4000. Bet ar verta vaikytis šito? Neverta. Norite gero užvedimo žiema – pasirūpinkite akumuliatoriaus starterio ir kitų mazgų kokybe. Alyva čia Jums ne pagalbininkas. Ne Sibire ar ašigalyje gyvenam. Mažas alyvos CCS pasiekiamas naudojant 4 cts hydrokrekingą. Neste greičiausia naudoja 4 cts ir 6cts VHVI bazinių alyvų mišinį. Kuo juos skiriasi? Alyvos su mažu klampumu ir CCS yra mažiau stabilios, alyvos labiau nugaruoja, labiau deginamos, bet su jomis galima išgauti kažkokią kuro ekonomiją. Neste alyva su 11,8 klampumu ir CCS 6100 tikrai nebus ekonomiška ir negelbės užvedant šaltą variklį, bet tokia alyva yra stabilesnė, atsparesnė nugaravimui ir deginimui. Jos HTHS bus didesnis.
Ką galima pasakyti bendrai apie Neste alyvas nevarginant skaičiais apie kiekvieną alyvos liniją? Jei atmesti reklaminius triukus, su kuriais Neste nekaip sekasi – tai Neste alyvos yra kokybiškos. Neste naudoja švarias bazines alyvas, kuriose mažai sieros. Neste alyvos turi mažą sulfatinį peleningumą ir nedideli rūgštini skaičių TAN. Neste 5w30 alyvą turi ganėtinai reiklų MB 229.52. Visos Neste alyvos gaminamos pagal šiuolaikiškas Infenium receptūras. Aš nežinau Neste alyvos kainų, bet jei jos krykščioniškos, tai Neste alyvos kaip ir neturi jokių minusų. Neste nerodo įspūdingų rezultatų, bet tai yra kokybiškos šiuolaikiškos alyvos. Neste alyvos nėra joks žieminis atributas, kaip raudona kepurė ar megztinis su elniais. Tai variklinė alyva…
Ar tikrai Neste alyvos yra “žieminės” ???

Dalintis