Harley Davidson ir Motul 3000 4T 20w50

Harley Davidson ir Motul 3000 4T 20w50

Motul alyva iš HD variklio yra tikrai retas svečias laboratorijoje. Tyrimą atliko Harley Davidson ir Buell motociklų elektronikos remonto, bei programavimo dirbtuvės Dynohauz.
Motociklas Harley-Davidson FLHTCU, Electra Glide Ultra Classic, t.y. maksimaliai ‘apkrautas’ HD modelis 2007m. Variklio darbinis tūris 96″ (1684cc), 2 cilindrai V-formos, 2 vožtuvai cilindrui, oru aušinamas variklis, be tepalo radiatoriaus. Rida 50 000 mylių (80 467km). Laisvo pralaidumo (tipo “sportinis”) oro filtras ir duslintuvų bakeliai (mufflers). “Closed loop” įpurškimas, t.y. su lambda zondais kiekvienam cilindrui (tokie yra visi HD, gaminti nuo 2007m.). Purkštukai įsiurbimo kolektoriuje. Atskiros alyvos varikliui, sankabai ir greičių dėžei.
Dabar šiek tiek pačio motociklo gyvenimo istorijos. Paskutinis motociklo savininkas variklio alyvą keisdavo ne kas sezoną, o kas 8000km. Kaip ir dauguma Lietuvoj esančių HD, šis motociklas savo laiku buvo dėvėtas atgabentas iš USA. Valstijose kažkada, keičiant oro filtrą ir duslintuvus į tiurlinginius, variklio valdymo blokas buvo perprogramuotas, pastebėtina, kad amerikiečiai, kaip taisyklė, beveik visada tą padaro. Tik ši kartą nelabai vykusiai, nes nuo pat pradžių LT savininkas sustojimų degalinėse metu į savo HD baką supildavo daugiau kuro, nei įprastai jo bičiuliai. Kaip tai liečia mūsų variklio alyvos tyrimo temą: neaišku kiek alyva būdavo atskiedžiama benzinu dėl per riebaus kuro/oro mišinio. Taigi, grįžtant prie tepalienės, paskutinį kartą variklio alyva buvo keista praėjusių metų rudenį į Motul 3000 4T 20w50. Tada savininkas kažkiek dar pavažinėjo (dabar tiksliai nieks nežino kiek) ir motociklas su ta alyva variklyje stovėjo iki pavasario. Sezono pradžioj vėl kažkiek važiavo. Tada motociklas buvo atreguliuotas ant DYNO stendo, mišiniai buvo sutvarkyti, bet palikti ne visai “ekologiški” – vardan variklio geresnės sveikatos.

Motociklas išvažiavo į kelionę po Europą ir sumoj po paskutinio alyvos keitimo gavosi prisukta ~8000 km. Štai tada Dynohauz dirbtuvės, norėdamos sužinoti rezultatus, paėmė alyvos mėginius ir ištyrė laboratorijoje.

Motul 3000 4T 20w50 kaip ir O.E.M. HD 360 alyva pagaminta grynai iš mineralinės bazės. Receptūros panašios, bet HD receptūra sakyčiau šiek tiek pažangesnė. HD alyva turi boro junginių, turi mažą sulfatininį peleningumą, mažai sieros. Žodžiu, skaičių mūšyje HD alyva laimi. Bet pralaimi kainos dvikovoje.
Taigi, ką rodo alyvos tyrimas? Pradėkim nuo metalų: aliuminis, geležis, varis ir t.t. Kiekiai yra visai nedideli, tai rodo, kad vyksta normalus dėvėjimasis. Šitoje vietoje rezultatas labai geras ir čia tikrai nėra dėl ko nerimauti. Alyvos cheminė būsena – viskas OK. Šarminis skaičius aukštas, oksidacija, nitrifikacija rodo, kad alyva pilnai funkcijonuojanti ir atlieka savo darbą. Ir esminis klausimas – klampumas… Čia negalime paneigti fakto, kad jis nukrito. Nuo 20w50 iki 10w40. Nukrito per grade’ą. Bet po 8000 km. !!! Ir pavasarį dar buvo važiuota su riebiu mišiniu. Jei pamenate, mes darėmė ATV keturračio alyvos tyrimą, kuris tą patį (pasodino klampumą) padarė per 1000 km. Ir dar šitas HD dabar važiuoja ne stokiniu mišiniu, o biški atsuktais kraneliais. Tokį rezultatą aš įvertinčiau teigiamai. Alyva atlaikė 8000 km. Harley Davidson variklyje, kuris turi 12 metų stažą bet tvarkingą įpurškimo sistemą. Tai, kad alyva buvo atskiesta – čia ne jos kaltė, visi motociklai skiedžia. Vieni mažiau, kiti daugiau. Bet tinkamai sureguliavus mišinį ir uždegimo sistemą – galima gauti tikrai gerus rezultatus. Taigi, po 8000 km. su Motul alyva Harley Davidson variklyje, net nukritus jos klampumui mes neturime nei per didelio susidėvėjimo nei kitokių neigiamų pasekmių, tad galima drąsiai sukti rankeną. Pagarba tokiems entuzijastingiems meistrams kaip Dynohauz, kurie ne tik gerai atlieka savo darbą, bet papildomai rūpinasi jo rezultatais ir dalinasi jais su mumis.
Važiuokite saugiai ir būkite atsargūs kelyje.

Dalintis