Mitsubishi 4B12 – alyvos žudikas

Mitsubishi 4B12 – alyvos žudikas

Kaip žinote, arba jei dar nežinote, tai vyksta antras alyvų tyrimų turas. Savanoriai susimetėm po kelis eurus ir vešim į laboratoriją tyrimams. Jei dar kas norite prisidėti – welcome. Tik šį kartą nenorima apsiriboti šviežių alyvų tyrimais. Aš , kaip jau matėte, užsimaniau ištirti Xado stage 1 – deja, laboratorija nepriėmė to marmalo. Ką vežti į laboratoriją, renkasi tie, kas prisidėjo finansiškai ir tarp prisidėjusių kilo diskusiją, kad reikia ištirti – kiek gi tos alyvos išgyvena variklyje. Aš jau esu rašęs, bet trumpai priminsiu kas tai yra, kada alyva laikoma atidirbta. Visu pirma, ta alyvą galima “pažeisti” mechaniškai, tai tarkim kuras, aušinimo skystis, purvas ir kt. Puikus pavyzdys, tai mūsų grupės darytas Audi TFSI alyvos tyrimas, kur po 3000 km. kuro buvo tiek, kad alyva neatitiko klampumo reikalavimų. Antra, tai kai alyva vis dar turi savo tribologines savybes, bet jau išsekusi chemiškai. Alyva dar turi visas “tepimo savybes”, bet jau nesugeba despersuoti degimo produktų ir kitų užterštumų. Tokia alyva laikoma atidirbta. Yra dvi nustatymo metodikos. Pirma, tai kai šarminis skaičius TBN nukrenta per pusę nuo savo pradinės reikšmės. Antra – tai kaip šarminis skaičius TBN susilygina su rūgštiniu skaičiumi TAN. Taigi, abiem atvejais reikalingas TBN nustatymas. Nepatikėsite, bet mūsų naujai pasirinkta Lietuvos geležinkelių laboratoriją turi tam įranga, bet neturi įkainio. Ir jie negali mums suteikti tos paslaugos, kol nebus patvirtintas įkainis. Biurokratija…. Skambinuosi aš kolegom, pasikonsultuot, ar galima kažkaip TBN kompensuot per nitracijos produktų kiekį, o iš jų sulaukiu klausimo – “Outlander’į įsigijai?'” Nu kad ne, sakau…. 
Pasirodo yra toks variklis Mitsubishi 4B12. Tai 2,4 litro darbinio tūrio, benzininis variklis variklis. Ir alyvas jis žudo kaip Rambo vietnamiečius. Varikliui pagal manualą priklauso 0/5W-20/30 ILSAC , АСЕА А1 А5. Variklyje telpa netoli 5 litrų alyvos. Ir nors atrodo tai įprastas variklis, iprastas alyvos kiekis, variklis ne dyzelinis, bet jei alyvos šarminsi skaičius TBN bus iki 7, tai tokia alyvą mieste jis nužudys per 5000 km. Ir čia kalbant apie alyvas iš serijos Shell, Mobil, Amsoil, Castrol ir panašiai, kur naudojamos kokybiškos bazinės alyvos ir panašiai. O jei eksplotavimo sąlygos sunkesnes, žiema, dažni variklio šildymai, kamščiai, tai prastesne alyvą šis variklis per 5000 km nužudys, prikels, nužudys ir taip kelis kartus. Ir nėra tam kažkokio paaiškinimo, kodėl šis variklis toks negailestingas alyvoms. Gal kas esate labiau techniškai su juo susidūręs, ardęs ar panašiai? Būtų įdomu išgirsti nuomonę. Gal ten kažkas įmantraus, neįprasto, gal kažkokie sprendimai ekologikos labui…. Pažiūrėjau kainas naudoto variklio, tai ohoho……

Dalintis