Molygen – “mano mintys ir veiksmai nesuspėja su laiku”

Molygen – “mano mintys ir veiksmai nesuspėja su laiku”

Visai negalvojau apie jokius Molygen’us, nes dar nuo Dakaro lenktynių liko neaprašytų temų, bet kadangi į laboratoriją šiandien iškeliavo Xado stage 1, kolega pasiūlė nuvežti Liqui Moly Molygen produkciją. Plioooo, galvoju, kas čia dar per “know how”. Kaip įprasta, pagooglinu to Molygen motor protect saugos duomenų lapą – tuščia. Lapai yra, o juose nieko. Paskaitau etikete – “priedas pagamintas iš organinių junginių su aktyviuoju elementų volframu”. Na va, pagalvojau, šitie tai patys gudriausi. Volframą gali nustatyti reta laboratorija, o organiką išvis niekaip nenustatoma. Tai net su laboratoriniais tyrimais jiems nieko nepasakysi, nes jie nurodo, kad jų “know how” organinės kilmės. Bet visgi labiau pasidomėjau apie šitą trauklapių ekstraktą …. ir o tu šventas kurmi, pasirodo jis egzistuoja 🤓 Tai Vanderbilt Chemicals kompanijos produktas, kodiniu pavadinimu – VANLUBE W-324. Tikrasis cheminis pavadinimas Dialkylammonium Tungstate, sorry, nežinau kaip lietuviškai. Tungstate – tai volframas. Naudojamas variklinėse alyvose, krumpliaračių mechanizmuose ir tokiuose tepikliuose kaip Antiwear, Antioxidant and high temperature Friction Reducer. 
Buvau nustebintas….. 
Kad papasakoti plačiau apie šitą priedą, prikabink prie to pačio Molygen 5w30 new geration alyvą. Alyva, tiesa pasakius – įdomi. Tipinis 5w30 Ilsack-5 “ekonominis” klampumas. Bazinės alyvos – hydrokrekingas – jokiu PAO ar esterų. TBN tik 6,9, TAN – 1,9 . Stingimo temperatūra – minus 39. Pliūpsnio – 238. Žodžiu, silpnas toks krekas, bet pribertą į jį visko, ko tik įmanoma – cinkas, fosforas, boras, molibdenas, volframas ir kalcis. Koks to viso tikslas – negaliu atsakyti. Kaip tai viskas veiks variklyje – reikia realių testų. Bet iš techninių duomenų, alyva neatrodo nei bomba, nei ilgalaikė. Tai visgi, ką duoda tas Volframinis priedas VANLUBE W-324? Panašu, kad jis visgi yra organinis ir jo naudojimas alyvoje, neturi, arba turi maža šalutinį poveikį. Visų tų priedų šalutinis poveikis alyvoje – sieros ir sulfatinio peleningumo didėjimas, ko pasekoje turime užkištus DPF, katalizatorius ir šiaip visokie nagarai variklyje. Organinis priedas VANLUBE W-324 yra ganėtinai “švarus” ir turi nedidelį šalutinį poveikį. Šitos alyvos sulfatinis peleningumas tik 0,8 su tokiu keistų priedų paketu.
Apibendrinat apie alyva – net nežinau. Neimponuoja ji man ir tiek. Reiktų daryti kažkokius bandymus, žiūrėti kaip ji elgiasi variklyje, kaip ilgai gyvena, koks nusidėvėjimas lyginant su kitomis alyvomis. Be to, šita alyva greičiausiai netilptų į ACEA C3 dėl per mažo ZDDP. Sulfatinis peleningumas ant ribos. Ir dar man nepatinka, kad oficialiam vokiškam Liqui Moly puslapyje nėra visiškai Molygen produkcijos. Matyt ne šiaip sau. 
Apie priedą – kadangi visgi tai veikiantis priedas, tai savaime suprantama, tai joks stebuklas. Jokių metalų jis nepriaugins, kuro jus nesutaupysite ir aplamai, ar verta ji naudoti? Gal ir yra atveju, kai į “silpną” alyva vertėtų įlašinti šito stebuklo, bet gal geriau tada pasirūpinti normalia alyva, kad nereiktu nieko miksuoti.
Na, tai maždaug šitaip va ir va kaip……

Dalintis