Slaptas ingredientas

Slaptas ingredientas


Jau seniai nepaslaptis, kaip stipriai žalieji automobilių gamintojus laiko paėmę už “konkolų”. Automobilių gamintojai visais leistinais ir neleistinais (prisiminkime duomenų klastojimo skandalą) būdais stengiasi mažinti CO2 emisiją. Vienas iš būdų – mažinti alyvos klampumą. Žemas klampumas mažina pasipriešinimą tuo pačiu sumažindamas kuro sąnaudas iki 3 procentų. Mažiau sudeginto kuro – mažiau CO2. Todėl pačiuose naujausiuose varikliuose naudojama 0w16 arba 0w20 alyva. Jos vadinamos Fuel-Economy-Oil arba Energy Conserving Oil. Tokių alyvų plėvelė beveik dvigubai plonesnė nei mums įprastų 5w30. O dėl tų skambių užrašų apie energijos ir kuro taupymą, žmonės pradėjo vartoti alyvą varikliuose, kurie neskirti naudojimui su tokia alyva. Nežinau ar buvo kokių atvejų su sugadintai varikliais ar ne – bet VW koncernas ėmėsi prevencijos ir paprašė “pažymėti” visas alyvas kurios turi VW 508/509 aprobacijas. Ką padarė alyvų ir jų priedų kūrėjas Infenium – idėjo slaptą ingridientą – cirkonį. Kodėl cirkonį? Nes cirkonis ir alyvą skamba taip pat “kietai” kaip supermenas ir kriptonitas. 🤣 Juokauju aišku….. Cirkonis toks elementas, kuris gali būti alyvoje be jokio šalutinio poveikio ir niekaip neįtakoti variklio darbo. Cirkonis taip pat negali atsirasti alyvos sudėtyje nuo variklio susidėvėjimo, kaip atsiranda kiti metalai. Taigi, cirkonis naudojamas kaip žymeklis. Cirkonio dedama 20mg/kg. Labiratorija, kurioje mes atliekame savo tyrimus laisvai aptinka cirkonį ir pažymi ataskaitoje jei jo yra daugiau nei 1mg/kg. Šiaip ne visos laboratorijos gali jį aptikti, ir tikrai toli gražu ne visos jo ieško – nes jis tiesiog nenumatytas alyvos sudėtyje. Taigi, jei sugalvosite į savo garantinį variklį pilti netinkamą alyvą – arba Fuel Economy alyvą į netinkamą variklį, tai žinokite, kad VW ir kai kurie kiti gamintojai tą alyvą pažymėję. Na ir nuo “fake” padeda atskirti.

Dalintis