Prieš keletą dienų perskaičiau komentarą po Oil-in.lt straipsniu, kad pritrūko jam įprasto šarmo. Sutinku, straipsniai jau nebe tokie, kokie buvo ankščiau, bet ir Oil-in.lt jau nebe tas vėjavaikis šūkaujantis facebook’e, dažnai necenzūriniais žodžiais. Savo sekėjų, kolegų ir draugų dėka jis subrendo, tapo vyru, jo žodžiai įgijo tam tikrą svorį, todėl kaip dera tikram vyrui privaloma laikytis tam tikrų etikos normų ir taisyklių. Didelis AČIŪ visiems, kas visada buvo šalia, tikėjo, palaikė, padėjo, parėmė paguodė ir pagyrė.
Kada rašiau apie Xado Stage 1, aš nepyliau purvo ant Xado kompanijos. Oil-in.lt ištyrė priedo sudėtį, kurią ir taip žinojo, bet norėjo ir privalėjo pagrįsti savo žodžius. Niekas neneigė, kad toks tribologinis mišinys egzistuoja. Straipsnyje sudėta pakankamai informacijos apie jį. Buvo iškeltas klausimas ar jis reikalingas ir veiksmingas vidaus degimo variklyje. Kada rašiau apie Xado Atomic Oil, aš nepasakiau ne vieno blogo žodžio apie alyvą, aš tik konstatavau faktą, kad joje nėra jokių nanorobutukų, kurie naktį sutaisys nujotą iki rankenos variklį. Aš parašiau, kad tai “švari”, be jokių priedų kokybiška alyva. Aš aiškiai išsakiau faktą, kad Xado priedai ir Xado alyvos tai du skirtingi pasauliai. Gandas iškart pasiekė Xado atstovus Lietuvoje o jie iškart raportavo į Charkovą – žiūrėkit, tipo “najezdas”, reikia daryt “razborkes”! Neilgai trukus atėjo “maliava” iš Charkovo – “500 žodžių apie Xado”. Man buvo skirtos 2 varganos eilutės apie silicį ir aliuminį, kurios nuskambėjo taip, lyg suaugusiam žmogui pasakytum, kad vaikus neša gandrai. Likusieji žodžiai buvo tiesiog kažkoks “kefyras”. Iš pradžių norėjau niekaip į tai neraguoti, bet kada ilgamečiai Xado produkcijos vartotojai ir propoguotojai negavo jokio atsakymo iš tų, kuriuos gyrė ir aukštino daug metų, nusprendžiau netylėti. Mieli Xado atstovai, kuo Jūs abejojate? Abejojate laboratorijų rezultatais? Juk jokia informacija nepaslėpta, viskas vieša. Tyrimus mums darė Vokietijos OelCheck ir Lietuvos Geležinkelių laboratorijos. Beje, norėčiau pasakyti atskirą AČIŪ Jurgitai, Lietuvos Geležinkelių laboratorijos vedėjai, ji nuostabus žmogus ir savo profesijos žinovas. Tad jei kažkas turite abejonių, išsakykite jas. Abejojate Oil-in.lt ir mano kompetencija? Tam yra pagrindo. Aš, Ramzis, nesu nei chemikas nei tribologijos ekspertas, bet tai yra mano hobis ir šioje srityje aš nesu diletantas. Ir jeigu kažkur esu neteisus ar klystu, tai nepeikite ir nesmerkite, o pataisykite, nukreipkite tinkama linkme. Mes visada priimsime kompetetingą kritiką ir pagalbą.
O tuo tarpu aš išsakysiu savo abejones. Pradėkim nuo to, kad mes jau išsiaiškinome jog Xado alyvas gamina kompanija XADO Lube B.V. Norėčiau kai ką patikslinti – Aš, Hania, Gedis, Zigmas, Šaltis, Mironas ir Tomaziukas yra kompanija, o XADO Lube B.V. nėra kompanija, nes kompanija negali būti iš vieno asmens, tai greičiau juridinis formalumas.

Leiskite paklausti, kaip jis visur spėja? O gal jam padeda “chlopcai” iš Charkovo. Mielas Xado, supažindinkite mus su savo mokslininkų komanda, kurie sukūrė atskirus priedus vos ne kiekvienam transporto priemonės mazgui. Aš kaip medžiotojas, labai norėčiau susipažinti su ginklų ekspertais, kurie sukūrė priedus SnipeX. Kur tie visi mokslo resursai? Kur laboratorijos?
Dabar apie alyvą ir priedus. Kaip ir minėjau, aš nesakiau, kad toks tribologinis mišinys neegzistuoja, aš sakiau, kad jis nereikalingas vidaus degimo variklyje. Dabar tiems, kas sako, kad efektas yra. Jei bent kažkas skaitė tas mokslines “paklodes” rusiškai, tai turėjot suprasti kaip tai veikia. Tam, kad tas tirpalas suveiktų, reikia, kad įvyktų sausa trintis o temperatūra pakiltų iki 800-1200 laipsnių. Todėl tas efektas ir jaučiamas pavargusiuose vairo stiprintuvo siurbliuose, greičių dėžėse ir kituose mazguose, kur palankios sąlygos susidaryti sausai trinčiai. Vidaus degimo variklis su tokia trintimi ilgai negyvena, todėl jokio efekto ten nebūna. To pasekoje atsiranda mitas, Xado priedas varikliui tai profilaktika, tipo įpylei, nieko nepasikeitė, bet “ale” atlikai profilaktika. Dabar turi amžiną variklį. Bėda tik tame, kad mano Pay&Pray technologija šitoj vietoj veikia daug geriau. Antra vertus, kas Jums leido pilti tuos priedus į bet kokį variklį ir bet kokią alyvą? Parodykite man tą žmogų ar tuos žmones, kurie nusprendė, kad galima įpilti “marmalo” su 1000 PPM aliuminio ir silicio, nepakenkus to variklio darbui ir ypač jo dalims, kurios rupinasi ekologija. Jus bent girdėjote terminą “sulfatinis peleningumas”? Jūs tikrai norite mums įtikinti, kad įpylus tokią dozę aliuminio ir silicio junginių jus nepakeisite alyvos sulfatinio peleningumo? Jūs vienu mostu nubrauksite visus reikalavimus kuriuos atitiko ta alyva. Jūs bent matėt kaip atrodo naujų dyzelių ar hibridų duslintuvai? Jie atrodo švariau ir kvepia maloniau, nei daugumos marmuzės. Ir aplamai, visas tas mitas apie nano technologijas nepraeina vakaruose. Pagrindinę Xado rinkos dalį sudaro postkomunistinis rytų blokas ir Afrika, kur tikėjo ir vis dar tikima visokiais “kašpirovskiais” bei šamanais.
Dabar apie Xado Atomic Oil alyvą. Kadangi, mes laikomės tam tikrų etikos taisyklių, nekalbėsime apie didmenines Xado kainas, mažmeninių kainų nustatymo principus, bei apskritai apie Xado marketingą. Tik apie alyvą.


Daug ten “kosmosų” prirašyta apie tą alyvą, bet tai dažni marketingo triukai daugumos pardavėjų. Bet užrašas “visiškai sintetinė”, man kliūna labiausiai. Terminu “sintetinė” alyvų gamintojai manipuliuoja dažnai, bet terminas “visiškai sintetinė” arba “Full Synthetic” yra netoleruojamas alyvoms pagamintoms iš hydrochracking’o bazinių alyvų. O kad Atomic Oil nėra sintetinė rodo ir IR spektas ir saugos duomenų lapas, kuris yra lengvai prieinamas Xado.lt puslapyje. Ir tai yra normalu ACEA C3 alyvoms. Ir paskutinis argumentas, kad ten nėra jokių priedų : Xado Atomic Oil yra oficialiame VW AG alyvų sąraše su VW 504.00 507.00 specifikacijomis. Jeigu reikės, Oil-in.lt bet kada gali ištirti laboratorijoje šviežią alyvą. Ir ten nebus jokio aliuminio, o silicio bus tik tiek, kiek jo gali būti nuo priedų skirtų mažinti alyvos putojimą. O jeigu mes rasime tai, ko ten negali būti, mes nusiūsime tuos tyrimus ir alyvą i VW AG ir paklausime jų, ar gali tokia alyva turėti bet kokias VW specifikacijas. Manot mes to nepatempsim? Surizikuokit patikrinti….