Automobilis: Audi
Rida: 219 000
Kuras – Benzinas
Alyva keista: 216 000
Grupės konkursą naudotos alyvos tyrimui be konkurencijos laimėjo grupės narys su Audi TFSI. Galbūt dėl to, kad buvo įdėta pavargusių velenėlių foto ar, kad į variklį du kartus buvo pilta Xado atominio revl’,.*/]\-. Ple, niekaip neištariu to pavadinimo….
Taigi, Eneos sustina 5w40, po 3000 km. Trumpai apie alyvą – tai aukščiausia serija iš Eneos alyvų. Vienintelė gaminama Japonijoje. Alyva tikrai kokybiška pagal savo receptūrą ir ne “fake”.
Pradėkim nuo klampumo – alyva jau nebetelpa į SEA 5w40 standartus – alyva maximum 5w30. Priežastis to irgi aiški – benzinas alyvoje. Glykolio testas neigiamas, kas sako, kad aušinimo skystis ten nepatenka. O kuro testas teigiamas. Kuras greičiausiai patenka iš siurblio, esančio ant “galvos”. Alyvoje per stipriai didelis kiekis geležies ir aliuminio. Čia irgi nereikia spėlioti iš kur – foto aiškiai matosi, kad stipriai dėvisi velenėliai ir guoliavietės. Velenėliai pasodinti ne ant indėklų, o tiesiai į aliuminį. Taigi, šitoj vietoj yra labai stiprus variklio dėvėjimasis. Automobilio savininkas minėjo, kad prie darbinės temperatūros alyvos spaudimas krenta iki 1,1 – 1,3 bar ir užsidega įspėjimas. Pažįstami meistrai sakė, kad kai kuriems TFSI varikliams tai normalu ant laisvų ir spaudimą reikia matuoti ties 2000 rpm. Aš to nežinau, gal pakomentuotu, kas išmano tų variklių sandarą. O jei spaudimas turi būti didesnis, tai aš beveik 100 procentų įsitikinęs, kad jis dingsta per išmaltus velenėlius. Bet kokiu atveju, alyvoje nėra chromo, švino, nikelio ar kitų metalu, kas rodytu dėvėjimasi alkūninio indėkluose arba stūmoklinėje grupėje. Panašu, kad dėvisi tik velenėliai ir jo guoliavietės. Ir kiek girdėjęs apie šitų variklių konstrukciją – tai nieko nuostabaus. Tokie dalykai neatsiranda ne iš niekur, panašu, kad kažkada kažkas buvo pražiopsota. Galbūt pavažinėta su labai mažu kiekiu alyvos, plius tas likutis dar praskiestas velniai žino kokiu kiekiu kuro, ko pasekoje “užvėlė” velenėlius ir procesas nebuvo laiku sustabdytas. Tiesa, bandyta stabdyt ir buvo du kartus pilta to Xado revil..]\.,*/… Nu to… Kaip matome – rezultatas lygus nuliui. Jokio metalo nepriaugo, iš velenėių toliau sėkmingai byra drožlės. Laboratoriniame tyrime irgi nematau nieko neįprasto. A nei lašelio, kas bent kažkuo užsimintų apie kažkokio svetimkūnio buvimą. Užkliuvo tik 2 PPM titano. O kaip mes jau žinome – titanas sutinkamas Castrol alyvose. Paklausus savininko – jis patvirtino, kad prieš Eneos buvo Castrol. Titano Castrol alyvoje yra mažas kiekis ir jai jis vis dar aptinkamas po keitimo, tai patikėkit Xado tikrai būtų aptiktas. Kas man kelia dar daugiau klausimų nei atsakymų.
Silikonas laboratoriniame tyrime atsiranda nuo hermetikų, šeimininkas sakė, kad buvo variklis ardytas ir naudotas hermetikas.
Ir dar apie TFSI variklius – UAB Remonto Centras ( 4.2 Remonto Dirbtuvės Kaune) nufilmavo video, kaip TFSI variklyje per velenėlį “pabėga” alyva, o kartu su ja ir spaudimas, pradeda durniuoti vanusai, pasipila klaidos ir t.t. Bet šioje vietoje nenoriu plėstis, gal papasakos jie, ar kas kitas labiau išmanantis.