Sako, kad prie ruso buvo geriau. Nežinau, kam ir kodėl prie ruso buvo geriau, bet anksčiau buvo tikrai gerų dalykų, kurių dabar savotiškai trūksta ir kurie sukelia nostalgiją. Pavyzdžiui – Rally Group B su Audi Quattro, Lancia Delta Integrale ir kitom legendom… Formulės 1 bolidai su V12 ir V10 varikliais… Ech… Laikas nestovi vietoje, kaip ir inžinerijos progresas. B grupės nebėra saugumo sumetimais, F1 bolidų varikliai sumažėjo iki V6. Tik inžinerijos dėka nei greitis, nei galia nesumažėjo nei ralyje, nei F1 lenktynėse. Išnaudojama viskas – tiek mokslo išradimai, tiek gudrybės. Ir viena iš gudrybių, kuria pasinaudojo kai kurios F1 komandos – tai variklinės alyvos deginimas tam, kad padidinti variklio galią. Taip taip, alyva patenką į degimo kamerą, kur visas alyvos, kuro ir oro mišinys degdamas duoda daugiau galios nei įprastas mišinys. Aišku tą gudrybė neliko nepastebėta, todėl šiuo metų galioja taisyklė, kad F1 bolidas lenktynių metu gali prarasti ne daugiau kaip 6 procentus nuo alyvos kiekio. Lenktynių metų gal tai ir apriboja piktnaudžiavimą, bet kvalifikacijos metu… Įdomiausia man yra ne pati gudrybė, o tos gudrybės suvaldymas. Alyvos patekimas į degimo kamerą gali sukelti savaiminį išankstinį kuro mišinio užsidegimą, detonaciją. Šitas procesas turi savo pavadinimą – LSPI arba low speed pre-ignition. Kalbant apie kasdienius automobilius, šita problema išryškėjo tada, kai automobilių varikliai sumažėjo iki 4 cilindrų, bet galia išliko kaip V6 ar V8 motorų. Šiuolaikinis, ekologiškas dviejų litrų darbinio tūrio variklis su turbo kompresorium lengvai perkopia 200 arklio galių. LSPI problemos sprendimas nėra lengvas, nes tai sunkiai laboratorijoje atkuriamas procesas. Pagrindinės low speed pre-ignition priežastys yra įkaitę paviršiai, žvakės, išmetimo vožtuvai, kuro ir alyvos sudėtis. Tyrimų metu buvo nustatyta, kad alyvos, kuriose detergentai yra kalcio pagrindu skatina LSPI, o detergentai magnio pagrindu – mažina. To pasekoje atsiranda alyva su specifikacija Dexos1 Gen2. Vienas iš esminių šitos alyvos skirtumų yra tas, kad stipriai sumažinta detergentų kalcio pagrindu iki maždaug 1000 – 1500 ppm ir atsiranda detergentai magnio pagrindu apie 500 PPM. Taigi, norint gaminti Dexos1 Gen2 alyvą, tenka gerokai pakeisti receptūrą. Blogiausia tai, kad atsirado gamintojų, kurie to nepaisė ir netinkamą alyvą žymėjo Dexos1 Gen2 žymėjimu. Vos tik atsiradus naujai specifikacijai į skandalą papuolą Ravenol su alyva DXG SAE 5W-30. Įdomiausia, kad papuolė Jungtinėse Amerikos Valstijose, kurioms kaip ir neskirta Dexos1 Gen2 alyva. https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4981534/ravenol-dxg-5w30-d1g2-voa
https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4905306/1
Ir nors Ravenol DXG 5W30 alyva yra oficialiamae Dexos sąraše:
https://www.gmdexos.com/owner/brands/dexos1/index.html
įvairiuose pasaulio kampeliuose pasipila laboratoriniai tyrimai, kuriuose matosi, kad Ravenol neatitinka receptūros pagal deklaruojamą specifikaciją.
Kodėl taip yra? Pradėkim nuo to, kad “brandas” Ravenol priklauso įmonei RAVENSBERGER SCHMIERSTOFFVERTRIEB GMBH , kurios valdyme figuruoja tokia pavardė kaip Igor Shevchuk.
Igor Shevchuk yra OOO Ravenol Rusland įkūrėjas. Ravenol Russland niekada nenorėjo figuruoti šalia Ravenol alyvų, nes Ravenol mums peršama kaip vokiškos kokybės alyva. Bet Ravenol Russland papuola į skandalą dėl mokesčių slėpimo bei muitinės dokumentų klastojimo. Rusijos teisėsauga nustato faktą, kad Igor Shevchuk yra tiek Ravenol Russland, tiek Ravensberger Schmierstoffvertrieb GmbH savininkas, ko pasekoje buvo nubaustas pagal Rusijos įstatymus.
Taigi, Ravenol jau labai seniai apipinta skandalais, kas toli gražu neprideda karmos taškų. Sugrįžkime prie Ravenol alyvų. Kodėl jos taip dažnai neatitinka reikalavimų? Todėl, kad Ravenol labai dažnai elgiasi tiesiog kiauliškai. Jie pagamina arba nusiperka kokybišką alyvą, prastumia ją per visokias organizacijas, gauna reikiamus sertifikatus ir pradeda marketingą. Alyvos pridalinama įvairiems blogeriams, infulenceriams, lenktynininkams ir visiems kas galį ją reklamuoti. Alyva tiriama, bandoma, gaunami geri rezultatai, rašomi geri atsiliepimai, pardavimai kyla, o tuo tarpu Ravenol jau verda alyvą su visai kitokią, pigia ir paprasta receptūra. Bet melo kojos trumpos, bandymai mulkinti pirkėjus greit išlenda, tačiau Ravenol mojuoja jau turimais sertifikatais, kad viskas atitinką reikalavimus. Netgi toks portalas kaip drive2.ru, kuris už pinigus parašo be ką, išnarstė po kauliuką visas Ravenol aferas ir jas paviešino. Vienas iš didžiausių pasaulio resursų apie alyvas Oil-club.ru galutinai susipyksta su Ravenol ir deda jiems visišką BAN’ą. Forume uždrausta aptarinėti Ravenol alyvas. Ravenol rėmė F1 komandą Force India (dabar Racing Point F1 team), kurios buvęs savininkas dabar yra teisiamas už finansines aferas. Kažkaip, kur tik Ravenol, ten kažkokie nesusipratimai..
Tai va tokios tokelės, mieli mano draugai, ne viskas auksas, kas auksu žiba ir ne viskas kokybiška, kas ale Made in Germany.