Harley Davidson HD 360 genuine motor oil 20w50

Harley Davidson HD 360 genuine motor oil 20w50

Sakoma, kad šita alyva sukurta būtent Harley Davidson motociklams. Pabandykime panagrinėti smulkiau, kas tai per alyva. Pradėkime nuo to, kad tai pati tikriausia mineralkė . Gamybai naudojama antros grupės mineralinė bazinė alyva, bet… labai švari. Sieros kiekis sudaro tik 0,26 procento. Tai labai geras rezultatas tokiai alyvai. Paprastai mineralinėje alyvoje sieros kiekis būna apie 0,6-0,8 procento.

Klampumo indeksas – 133
Klampa prie 40 °C – 184,03
Klampa prie 100 °C – 20,81
Šarminis skaičius TBN – 7,85
Rūgštinis skaičius TAN – 1,70
Sulfatinis peleningumas – 0,81
Pliūpsnio temperatūra – 246
Stingimo temperatūra – minus 39
Elementai
Molibdenas – 99
Fosforas – 861
Cinkas – 1021
Boras – 341
Magnis – 642
Kalcis – 686

Alyva yra ganėtinai klampi savo klasėje -20,81 cts. SEA50 ribos prie 100 laipsnių celsijaus yra nuo 16,3 iki 21,9 cts. Tai yra pliusas, nes alyva turi pakankamai didelį klampos rezervą ir bus atspari tokiems veiksniams kaip atskiedimas kuru. Nepaisant didelės klampos stingimo temperatūra yra net minus 39 laipsniai. 20w50 alyvai tai yra labai geras rezultatas, bet nelabai aktualus. Vargu ar kas prie tokių temperatūrų su Harley Davidson važinėja. Antra vertus, tai dar vienas įrodymas, kad naudotos kokybiškos bazinės alyvos. Pliūpsnio temperatūra – 246 laipsniai – puikus rodiklis, nepaisant to, kad pagaminta iš mineralinės bazės. Alyva yra termiškai stabili, kas labai aktualu oru aušinamiems varikliams. TAN – 1,7, TBN 7,85 – nėra aukšti rodikliai. Sprendžiant iš šitų skaičių, alyva neturėtų būti ilgaamžė. Sulfatinis peleningumas – 0,81. Tai labai geras rezultatas. Alyva beveik telpa į ACEA C3 reikalavimus, kur sulfatinis peleningumas yra ne daugiau 0,8. Priminsiu, kad ACEA C3 – tai alyvos subalansuotos ekologiškiems dyzeliams. Alyvos sudėtyje standartinis ZDDP cinko ir fosforo pavidale. Organinis molibdenas – trinties modifikatorius. Boro junginiai gali būti tiek Anti Wear priedas, tiek detergentas su mažu sulfatiniu peleningumu. Įprastinių detergentų/despersantų kalcio ir magnio pavidale yra visai nendidelis kiekis. Alyva nėra pagaminta pagal kažkokią įprastą receptūrą. Jei daugumą 10w40 motociklinių alyvų galima nesunkiai pakeisti beveik identiškomis mašininėmis alyvomis, tai su šita alyva to nepavyks padaryti. Alyva subalansuota darbui oru aušinamame variklyje ir išlaikyti jį kiek galima švaresnį. Aš nežinau ar HD varikliai turi problemų su vožtuvų užterštumu stūmoklių ar žiedų zonose, tiesioginio įpurškimo HD irgi neturi, bet alyva subalansuota taip, kad variklyje tų apnašų susidarytų kuo mažiau. Panašu, kad alyvos ilgaamžiškumas paukotas švarumo labui. Kiek tokia alyva gali tarnauti – nežinau. Bet labai tikiuosi, kad vienos Lietuvos HD dirbtuvės greitu laiku padarys tyrimus ir mes žinosime daugiau.

Dalintis