Ką pilti į Subaru variklį

Ką pilti į Subaru variklį

Daug visokių teorijų yra parenkant variklinę alyvą vienam ar kitam modeliui, bet niekas labiau nesutirština spalvų ir alyvų nei Subaru vairuotojai. Jie labiausiai netiki manualais. Lietuvoje nusistovėjusi nuomonė, kad Subaru varikliai negali tarnauti su mažo klampumo alyvomis, kad reikia minimum 5w40 ar klampesnės alyvos. Bandžiau aiškintis iš kur tokios teorijos – pasirodo iš meistrų praktikos. O praktika – tai daug remontuotų variklių. Drįsčiau nesutikti su tokia teorija, nes variklio gedimas yra pasekmė, o ne priežastis. Bet Valerka iš metalinių garažų sako, kad priežastis – per skysta alyva. Šiandien pabandysiu Jums perduoti tas žinias, kurios yra sukauptos įvairių žmonių, skirtingose pasaulio kampeliuose, remiantis įvairiais, tame tarpe ir laboratoriniais tyrimais.
Pradėkime nuo dalykų, įprastų visiems automobiliams – eksplotacijos režimai.

Normalus režimas
Gyvenate priemiestyje, rytais važiuojate į darbą, pakeliui užvežate vaikus į darželį ar mokyklą. Savaitgalį su visa šeima 100km/h greičiu kruizinat pas tėvus į kaimą. Sekmadienį, pasikrovus lašinių ir bulvių, žmona 80km/h greičiu parvairuoja namo, nes vakar padauginai su uošviu.
Niekas neperka Subaru tokiai eksplotacijai. Tokiems važinėjimams perkamas VW Passat arba Toyota Avensis.

Sunkios eksplotacinės sąlygos
Gyveni didmiestyje, didžiąją laiko dalį praleidi kamščiuose. Užsidegus žaliam spaudi tapkę iki dugno, nes pastoviai vėluoji. O jei ir nevėluoji, vistiek spaudi, nes Subaru eina. Savaitgalį, pasikrovęs senukuose cemento, lentų ir betono maišyklę gazuoji į sodybą į kurią praktiškai nėra kelio ir nežinia kada bus. Todėl priekabą teks vilkti per šlapią molį ar juodžemį.
Tipinė Subaru eksplotacija.

Ekstremalios eksplotacinės sąlygos
Ne gana to, kad pastoviai pedalas dugnas o priekaba praktiškai neatkabinama, tai eidamas ketvirtą dešimtį džiaugiesi sniegu kaip mažas vaikas. Niekada nepraleidi progos paplėšyti padangų ar pasimurkdyti purve.
Tikra Subaru stichija.

Prieš pradedant apie alyvas, būtina trumpai paminėti tokį dalyką kaip HTHS (High Temperature High Shear) faktorius. Trumpai ir paprastais žodžiais, tai toks faktorius, kuris apibūdina ant kiek stipri yra alyvos plėvelė prie aukštos temperatūros (150 laipsnių) ir didelio poslinkio greičio. Jei kažkam reikia plačiau, tai įvedus Google paieškoje žodį HTHS informacijos gausite daugiau negu pakankamai.

Ką rekomenduoja Subaru savo varikliams

EJ atmosferikai – API Resource Conservation/ 5w30 (kai kuriems varikliams net 0w20)
EJ Turbo serija – API Resource Conservation/ 5w30
FB atmosferikai – API Resource Conservation/ 0w20
FA atmosferikai – API Resource Conservation/ 0w20
FA Turbo serija – API Resource Conservation/5w30

O dabar apžvelkime alyvas iš ko mes galime rinktis. Padalinkime galimas alyvas į 3 sąlygines grupes.

 1.0W20 ir 5W20 alyvos su API RC (arbe be RC), ACEA A1 / B1 specifikacijom. Tokios alyvos turi HTHS nuo 2,6 iki 2,8.

2. 0W30, 5W30 arba 10W30 su API RC (arba be RC), ACEA A1 / B1, A5 / B5, C1 ir C2 specifikacijom. Tokios alyvos HTHS turi nuo 2,9 iki 3,4. Lietuvos klimataui labiausiai tinkamas 5W30 klampumas.

3. Xw30 ir XW40 alyvos. Lietuvos klimatui labiausiai tinkamos 5W30 ir 5W40. Jos iš tų kurios turi HTHS rodiklį didesnį nei 3,5 ir iš principo negali būti Resource Conservation alyvomis pagal API. Pavadinkim jas Heavy Duty. Specifikacijos ACEA A3 / B3, A3 / B4, C3, C4, Е7 ir E9 .

Ką ir kur pilti?

EJ atmosferikams siuloma rinktis alyvas iš antros grupės esant normalioms ekplotacinėm sąlygom. Kitais atvejais renkamės iš 3 grupės.

EJ Turbo varikliams praktiškai visais atvejais alyvos iš trečios grupės būtų geriausias pasirinkimas. Jokiais būdais nenaudojam 0w20 ar 5w20 API RC alyvų.

FB Atmosferikams iš principo galima naudoti alyvas iš pirmos grupės. Bet kadangi terminas “ekonomija” ir Subaru yra nesuderinami, tai šitą variantą atmetam. Be to šitie varikliai mėgėjai padeginti alyvą. Pirmieji serijos varikliai dar ir defektą turėjo – stūmoklio žiedų tarpai sustodavo į eilę. O 800 gramų alyvos sudeginimo ant 1600 kilometrų Subaru laikė norma šitiems varikliams. Todėl čia siūlau rintis alyvas tik iš 3 grupės visais režimais.

FA20 varikliams esant normaliam režimui galima naudoti alyvas iš pirmos grupės. Su sąlyga, kad naudojamos tikros sintetinės alyvos, apie ką Subaru rašo savo manualuose. Kitas atvejais naudojama alyvas iš antros arba trečios grupės ir nesukam konkolų.


FA 20 DIT varikliai. Tiesioginis įpurškimas atnešė savų keblumų. Visų pirma įpurškimo vožtuvų užterštumas. Priežastis paprasta – esant tiesioginiam įpurškimui per jį ateina tik oras, o ne oro/kuro mišinys, kuris plauna vožtuvą. Todėl šiems varikliams reikalinga LOW SAPS alyva. Antra bėda kuria turi šitie varikliai – alyvos atskiedimas kuru. Šita bėdą Subaru pastebėjo ir 2015 metais alyvos keitimo intervalą sumažino nuo 12 500km iki 10 000km kilometrų. Praktiškai visais atvejais geriausia būtų rinktis iš antros ir trečios grupės alyvų.

Bendri patarimai
Aplamai, aš sakyčiau, kad visi turbininiai Subaru varikliai mėgsta atskiest alyvą kurų, ko pasekoje krenta klampumas. Todėl reikėtų rinktis tirštesnes alyvas. Bet niekada neperšokite daugiau nei per du grade’us nuo rekomenduojamo klampumo. Rinkitės kokybiškas, jei yra galimybė sintetines alyvas. Kokybiškos sintetinės alyvos 5w30 C3 nugaravimas pagal NOACK gali būti 5-6 procentai. Tuo tarpu prastos kokybės alyvos nugaravimas 15-18 procentų bus norma. Savaime aišku kurios valgys daugiau. Nenaudokite alyvos ilgais intervalais – 200 – 250 moto valandų – pats tas. Tokie būtų patarimai renkantis alyvas Subaru varikliams. Jei kažkam išsakyta nuomonė nepatinka – visada turite galimybę išsakyti savo argumentus. Argumentas “perrinkau n+k Subaru variklių” netinka. Tiktų išsamus paaiškinimas kodėl jie sugedo. Tai va tai šitaip, va ir va kaip apie žvaigždes…


Dalintis