Motul 300V 15W60 Factory Line

Motul 300V 15W60 Factory Line

Viename Kauno rajono miške, gerai žinomame siauram bendraminčių ratui, pasigavome garsiai riaumojantį žvėrį. Nuleidome šiek tiek kraujo ir išsiuntėme į laboratoriją tyrimams. Kas per žvėris? Tai Giedriaus Rajunčiaus tramdomas ATV KTM 525XC. Keturtaktis žvėris su 510,4 kubikų varikliu. Su juo Giedrius važiuoja Enduro Cross-country varžybose už “Kauno Jawų” komandą. Kraujas – Motul 300V 15w60 Factory Line. Kraujas cirkuliuoja variklyje, sankaboje ir greičių dėžėje. Aušinamas vandeniu. Viso 2 litrai žaliai dažyto Motul. Kraujo perpilimas daromas kas 6-10 moto valandų. Alyva kurią tyrėme buvo atidirbusi 6 valandas.
Neilgai trukus ant stalo gulėjo laboratorijos išrašas…

Ne, nesuklydau – tiesiog internete užtikau toje pačioje laboratorijoje daryta vokiško Motul’io tyrimą. Todėl pridedu šalia mūsų tyrimo. Palyginkite abu tyrimus, bei oficialius techninius duomenis – jie idealiai vienodi. IR spektre yra du grafikai – mėlynas ir raudonas. Raudonas – tai mūsų alyva. Mėlynas – tai tokios pačios alyvos spektras jau esantys laboratorijos duomenų bazėje. Tai griauna dar vieną mitą, kad vakaruose alyvos geresnės kokybės, o mums siunčia tai, kas lieka po bačkų plovimo. Tai netiesa. Taip taip taip… žinau, skiriasi skalbimo miltelių, šampūnų kokybė, bet čia bobiški reikalai. Vyriški dalykai subalansuoti visiems vyrams vienodai. Nedidelis sieros kiekis ir IR spektras rodo, kad alyva pagaminta iš kokybiškų bazinių alyvų. Pikas ties 1700 rodo, kad alyvoje yra esterai. Bet nėra PAO, alyvos nederėtų vadinti 100% sintetine. Kokybiškas hydrokrekingas su esterais. Detergentų darbą atlieka kalcio sulfonatai. ZDDP ties 1000 PPM – nei per daug, nei per mažai. Alyvoje nėra organinio molibdeno, bet yra boro junginių, kurie atlieka antiwear additives, bei antioksidanto funkcijas. Stingimo temperatūra – minus 36 laipsniai. Nieko įspūdingo, normalus rezultatas tokios klampos alyvai. Pliūpsnio temperatūra – 238 laipsniai – alyva termiškai stabili. TBN – 8,4 – šiuo atveju mums tai neįdomu, nes alyva naudojama sportui, o ne ilgiems pasivažinėjimams. Kaip visada – Motul kokybei – jokių priekaištų. Na, apart kainos…

Taigi, aš, Giedrius, bei žvėriuko daktaras Arūnas Šukys sėdom aptarti rezultatų. Kai kurie iš jų buvo prognozuojami. Per kelis centistoksus krito alyvos klampumas – nuo 23,5 iki 21,15. Kritimas nedidelis, bet alyva teoriškai jau SAE50. Priežastis aiški – kuras alyvoje. Kas ir be laboratorijos aišku. Užtenka pauostyti alyvą. Arūnas sau pasižymėjo, kad yra galimybė paliesinti kuro mišinį. Aš savo ruožtu pasiūliau apsvarstyti mintį apie klampumo mažinimą. Atskiedimas ir klampumo kritimas nėra drastiškas. Netgi važiuojant ilgiau nei 10 valandų atskiedimas neturi būti didelis, nes dalis benzino kuris patenka į alyvą – išgaruoja. Taigi užpilus stiprią SAE50 po nedidelio atskiedimo liktų silpna SAE50, arba blogiausiu atveju stipri SAE40. Bet SAE40 nėra nieko blogo, tai standartinė rekomenduojama klampa šiam varikliui. Taigi, pamažinus klampumą nepakenktumėme varikliui, bet sugrąžintumėm tuos kelis arklius kurie išsibėgioja naudojant SAE60 alyvą. Aptarę klampumą perėjome prie metalų. 28 PPM geležies ir 17 PPM aliuminio manęs nejaudintų, jei tai butų alyvoje po kokių 7000 km. Bet čia tik 6 moto valandos. “Vyrai, 17 PPM aliuminio ir 2 PPM chromo perša išvadą, kad dyla stūmoklinė grupė” – sakau jiems. O jie man: “Taip žinom, čia normalu”. Pasirodo šito KTM’o stūmoklis labai greit dyla. Jo tarnavimo laikas vos 100 moto valandų. Tad šitoj vietoj viskas OK. O vat iš kur geležis, aš minčių neturėjau. Arūnas pažvelgė į Giedrių tada man pasakė: “Tie velniai nenaudoja sankabos junginėdami bėgius”. Kumštelinė dėžė ir taip kenčia dideles apkrovas lenktynių metu, o bėgių mėtymas be sankabos būna tiek skausmingas, kad nuo dantračių atskyla kampai. Metalo gabaliukus surenka magnetas esantis variklio karteryje. Daugiau nebuvo prie ko prikibti. Nebuvo jokių pašalinių metalų ar kitų alyvos pakitimų, dėl kurių vertėtų sunerimti. Beliko tik sudėlioti taškus ant i. Arūnas gavo dar daugiau informacijos, kaip dirba variklis, kokias korekcijas galima padaryti, kas dyla ir kas nedyla. Giedrius buvo tiesiog patenkintas, kad viskas veikia teisingai, kad jis toliau galės gazuoti ir siekti dar geresnių rezultatų. Na o aš irgi džiūgavau, kad padėjau gauti komandai informacijos kuri jiems bus labai naudinga…

Dalintis