Perki elektromobilį – didini CO2 kiekį Europoje

Perki elektromobilį – didini CO2 kiekį Europoje

Skamba populistiškai, bet tai tiesą. Europietis veganas pirkdamas elektromobilį sudaro sąlygas aristokratui anglui ar vokiečiui važiuoti galingu V8 Jaguar’u ar Mercedes’u. Jūs turbūt klausite: WTF, ką čia pezi. Bet leiskite viską sudėliosiu į lentynas. Pradėkime nuo to, kad yra toks EUROPOS PARLAMENTO IR TARYBOS REGLAMENTAS (ES) 2019/631, kuriuo nustatomos naujų lengvųjų automobilių ir naujų lengvųjų komercinių transporto priemonių išmetamo CO2 normos. Apie CO2 normas mes jau daug žinome, nes Lietuvoje įvestas taršos mokestis, kuris tiesiogiai priklauso nuo automobilio CO2 emisijos. Žalia riba kol kas yra 130 g/km. Jeigu dagiau – malonėkite susimokėti. Šitas tarifas taikomas tiek naujiems tiek naudotiems automobiliams. Bet Europo parlamento Taryba nustatė tikslus, kad nuo 2020 m. sausio 1 d. visam ES parkui taikyti naujų lengvųjų automobilių vidutinio išmetamo teršalų CO2 kiekio normą – 95 g/km. Kaip tai veikia? Tarkim koks nors Daimler AG parduoda Europoje milijoną mersedesų. Dalis iš jų kokie nors mažatūriais ekonomiškais varikliais su CO2 kiekiu tarkim 80 g/km., koks nors komercinis transportas su 100 g/km., hibridai su 30-40 g/km ir AMG modeliai su 300 ir daigiau g/km. Bet, Europos tarybos reglamentas sako, kad sudėjus visų parduotų modelių bendras CO2 kiekis neturi viršyti 95 g/km. Ką daryti? Gaminti šunio būdos didumo automobilius su mažalitražiais varikliais. O kaip gi tie, kurie nori važiuoti dideliais ir galingais automobiliais? Kaip patenkinti jų užgaidas? O pinigų jie turi ir už savo užgaidas pasiruošę mokėti. Taigi, reikia parduoti daug automobilių su maža CO2 emisija, tam, kad galėtum parduoti kažkiek automobilių su didelė CO2 tarša. Ir čia puikiai galioja lietuviška patarlė: jei vienas žmogus valgo mėsą, 10 žmonių valgo tik bulves, tai vidutiniškai visi valgo cepelinus. Realybėje tai veikia sekančiai – kartu su galingais taršiais automobiliais reikia parduoti labai mažai arba visai netaršius automobilius t.y. hibridus ir elektromobilius. Pvz.: parduodi vieną modelį su CO2 180 g/km ir viena elektromobilį su 0 g/km. Vidutiniškai gauname 90 g/km per modelį kas telpą į Europos tarybos normas. Bėda tik tame, kad niekas tų elektromobilių neperką kaip karštų bandelių. Todėl marketingo dievai per galvas verčiasi, įtikinėdami pirkti elektromobilius apeliuodami į ekologiją.
Išsiaiškinome ką turi daryti automobilių gamintojas, kad tilptų į Europos Tarybos sugalvotas taršos normas. O ką daryti tiems gamintojam, kurie į jas netelpa? Negamina jie mažalitražių automobilių, negamina elektromobilių ar hibridų. Manote jiems uždraus pardavinėti automobilius Europoje? Ne, jiems teks susimokėti baudas. Arba kitaip tariant, jiems bus galima nusipirkti dalelę ekologijos kurią jie galės užteršti. Ekologija tampa parduodama… Bet blogas tas verslininkas, kuris neieško pigiau. O čia dar kaip tyčia Europos Taryba vėl atsiminė lietuvišką patarlę apie bulves, mėsą` ir cepelinus. Europos Taryba leido automobilių gamintojams sudarinėti vadinamus taršos fondus. Kaip tai veikia? Automobilių gamintojai gali jungtis į fondus ir CO2 emisiją gali skaičiuoti bendrai. Ir kaip manote, kas buvo ta visų norima nuotaka? Taip taip, žinoma Tesla, kurios visi gaminami automobiliai turi 0 CO2 emisiją. Jaguar, Land Rover, Mazda ir kitos kompanijos, kurios sunkiai tvarkosi arba visiškai nesusitvarko su Europos tarybos reikalavimais, susijungė su Tesla į vadinamą taršos fondą. Žinoma ne už dyką, bet pigiau nei mokėti baudas Europai. Remiantis skirtingais šaltiniais tokiais sandoriais per tris šių metų ketvirčius Tesla uždirbo nuo 1,15 iki 1,8 milijardo dolerių. Parduodi kirviu darytus automobilius kurias toli nenuvažiuosi ir dar papildomai uždirbi porą milijardų iš lempos. Tiesiog parduodamas ekologiją…

Tai va tai šitaip va ir va kaip gaunasi – kuo daugiau kažkas pirks elektromobilių ir hibridų, tuo daugiau bus galima parduoti galingų ir taršių automobilių. Žinoma, visas tas procesas nėra toks tiesmukiškas ir lakoniškas, kaip čia aprašyta, bet tai niekaip nepaneigia fakto, kad ekologija yra prostitutė, kuri yra perkama ir parduodama ir kurią gali dulkinti kaip nori… O tuo tarpų Lietuvoje… o Lietuvoje pabranginsim saliarką, kad būtų dar labiau ekologiška…

Dalintis