Važiuoji dujomis – prašyk ES paramos

Važiuoji dujomis – prašyk ES paramos

Galingas ekologijos presas spaudžia vis labiau. Lietuvoje naikinamas vienkartinis registracijos mokestis ir įvedamas kasmetinis taršos mokestis. Pamenate, visi kalbėjo, kad nereikia verkti, kad susimokėsi vieną kartą ir bus ramu. Tuo tarpu protingi dėdės sakė, kad svarbu įvesti mokestį ir po to jau galima palaipsniui jį didinti. Taip ir įvyko. Viskas kaip iš vadovėlio. Dar visai nesenai visi buvo skatinami rinktis ekologišką biodyzeliną, bet šiandien dyzelistas yra didžiausias baubas. O kas sprendžia, kas yra ekologiška ir kas ne? Jau ne kartą minėjau, kad Europoje yra toks taksonomijos reglamentas. Europos taryba paprašė techninės ekspertų grupės atlikti tyrimą ir aiškiai surašyti kas yra tvari ir ekologiška energija, kurias energetikos sritis ES turėtų visokeriopai remti, o kurias palaipsniui naikinti. Kaip tarė, taip padarė – susėdo protingos galvos ir surašė politikams ataskaitą, sudėliojo prioritetus, koks kuras yra ekologiškas, koks nelabai, kokios elektrinės kenkia gamtai, landšaftui ir t.t. Pirmas tris vietas užėmė vėjo, saulės ir… atominės jėgainės. Nuo branduolinės energetikos paminėjimo prancūzams net klynas sudrėko. Jie turi daugiausia branduolinių reaktorių Europoje. Bet vokiečiai pasakė: Nein, branduolinės energetikos į taksonomiją netrauksim. Vokietija, Italija ir dar kelios šalys užsako dar viena tyrimą. Techninė ekspertų taryba jį atlieka ir surašo 400 puslapių ataskaitą, kad branduolinė energija yra tokia pat ekologiška, kaip vėjo ar saulės, o kai kur net lenkia jas. Bet… branduolinė energija vis dar neįtraukta į taksonomijos reglamentą. Visi supranta, kad saulės ir vėjo energetika neaprūpins nei dešimtadalio mūsų poreikių. Tai ką daryti? Kokia kryptimi eiti? Kokį kurą pasirinkti? O pasirinktos buvos dujos. Gamtinės dujos įtraukiamos į taksonomijos reglamentą kaip pereinamasis kuras. Nors gamtines dujos yra tas pats fosilinis iškastinis kuras kaip nafta arba anglis,  joms degant išsiskiria mažiau teršalų – anglies dvideginio 30 procentų mažiau, nei deginant naftą, 45 procentais mažiau, nei deginant akmens anglį. Taip pat, išsiskiria mažesni azoto ir sieros oksidų kiekiai. Kaip tai veiks Europoje? Tarkim turi jėgainę ar gamyklą kuri degina mazutą, naftą, anglį ar kitą taršų kurą. Europa duos tau pinigėlių, kad galėtum pereiti prie dujų. Tai vadinama “Žaliasis finansavimas”. Nes dujos dabar pripažintos tvaria energija ir pinigučius gausi per Tvaraus finansavimo platformą.

O kodėl nepritaikius to automobiliuose? Juk automobilių vairuotojai labiausiai spaudžiami. Jei gamtinės dujos tvarus kuras, tai skatinkit pereiti prie jo. Dalinote paspirtukus, dalinote paramas EV įsigijimui, tai padalinkime paramas gamtinių dujų įrangai automobiliuose. Nekirskite iš peties, brangindami dyzelį ir benziną, keldami mokesčius. Leiskite ir automobilistams pasinaudoti pereinamu laikotarpiu. Turi automobilį su benzininiu VDV – sumontuoji dujų įranga ir gauni paramą. Tarkim pusė įrangos kainos. Jei turi dyzelinį automobili – tai paskatins pasikeisti jį benzininį su LNG ar LPG įranga. Pritaikykite lengvatinį taršos mokestį automobiliams su LPG ar LNG. Kodėl puolate į kraštutinumus dusindami vairuotojus mokesčiais ir kuro kainomis, kodėl nesiūlote alternatyvų? Kainų ir mokesčių kėlimas tai nėra skatinimas – tai prievarta. Manote automobilių vairuotojai nenori prisidėti prie ekologijos? Žinoma nori ir prisidės, kai tik suteiksite jiems galimybes o ne ultimatumus. Nes tai kas vyksta dabar – tai ne ekologija, tai verslas….

P.S. beje, kuras, per trumpą laiką, pabrango nuo 0,8 iki 1,6 euro. Gal jau laikas prabusti visokiems automobilių klubams, asociacijoms ir paprastiems vairuotojams? Gal jau laikas imtis veiksmų? Kažkada automobilistai atkreipė dėmesį blokuodami degalines. O gal galime padaryti kažką dar efektyvesnio?

Dalintis